کار را باید به دست کاردان سپرد!

 

خیلی وقت بود فکر راه اندازی سایت شخصی ام را در سر داشتم. اما هر بار به بهانه هایی از قبیل "من که بلد نیستم سایت هوا کنم" این کار را به تاخیر می انداختم.

کارم دیگر داشت به جنون می کشید! یرای خودم یک سایت وردپرس به صورت لوکال هاست ساخته بودم. همان را الکی بالا و پایین می کردم و برای خودم ذوق می کردم. indecision

با تشویق های شاهین کلانتری عزیز، روز به روز تصمیم جدی تر می شد. سعی کردم به آرامی و قدم به قدم مقدمات کار را فراهم کنم.

با یک طراح وب حرفه ای که سایت مدرسه نویسندگی را طراحی کرده بود در یک دوره آنلاین آشنا شدم. به او پیام می دادم و هرچه سوال داشتم می پرسیدم. سوالاتی که بیشتر درباره هزینه های راه اندازی سایت بود.

ایشان هم چند راه پیش پایم گذاشتند. البته هیچکدام برای من مناسب نبود. چون بودجه کافی نداشتم. البته به لطف خدا و با مساعدت های بی دریغ جناب پدر بودجه فراهم شد.

ابتدا یک دامنه ir. ارزان قیمت خریداری کردم. بعد از مدتی با مشورت یکی از آشنایان یک هاست خوب و با قیمت مناسب تهیه کردم. اما برای آپلود سایت وردپرس روی وب مشکل داشتم.

شروع کردم به جستجو در گوگل. چیز مفیدی عایدم نشد. همه سایت ها فقط یک راه را معرفی کرده بودند که من از آن سر درنمی آوردم.

دوباره با یکی از آشنایان تماس گرفتم و از ایشان راه حل خواستم. ایشان هم به دقت مراحل انجام کار را برایم توضیح دادند.

من هم نه که متوجه نشده باشم، اما چون تا به حال این کار را انجام نداده بودم از انجام آن واهمه داشتم. به هر حال سایت هوا کردن پیچیدگی های خاص خودش را دارد.

البته شاید هم بهتر بود که خودم کار را انجام می دادم تا یک کار جدید یادگرفته باشم. اما با شناختی که از خودم داشتم می دانستم که اگر به من باشد این کار هیچگاه به سرانجام نخواهد رسید.

روز ها می گذشت و من هر روز انجام کار های سایتم را پشت گوش می انداختم. سرانجام تصمیم گرفتم که کار را به دست کاردانش بسپارم.

دوباره به همان طراح سایت مدرسه نویسندگی پیام دادم. ایشان لطف کردند و به واسطه حضور مشترکمان در یک دوره آموزشی آنلاین کار را برایم به رایگان انجام دادند. به همین سادگی! به همین خوشمزگی! wink

جا دارد همینجا از زحمات آقای سعید قائدی عزیز تشکر کنم. heart